Arkiv mned: januar 2013

gul bil

Jeg tror vi alle husker greia med gul bil, og jeg tror jeg var den eneste som aldri fant det noe srlig underholdende. Alts, det tok jo helt av til slutt, en uskyldig biltur med familien til butikken, en gul bil ble observert og da slo helvete ls. P en idyllisk bussstur hjem fra en eller annen jernalderplass p barneskolen og noen s en gul bil, og fr jeg visste ordet av det ble jeg sltt huden full av blmerker.

For vre rlig med dere fant jeg bare dette bildet meget underholdende og lette etter en relevant tekst. Viser seg at det ikke finnes en relevant tekst til et bilde som dette. Lol.



Publisert: 22.01.2013 @ 01:10 Kategori: Blogg Kommentarer: 5

lykkelig jente





If you look to others for fulfillment,
you will never truly be fulfilled.
If your happiness depends on money,
you will never be happy with yourself.

Be content with what you have;
rejoice in the way things are.
When you realize there is nothing lacking,
the whole world belongs to you.

- Lao Tzu

Publisert: 21.01.2013 @ 22:35 Kategori: Blogg Kommentarer: 6

the best things in life











Publisert: 21.01.2013 @ 22:24 Kategori: Blogg Kommentarer: 2

inspirasjon






Publisert: 20.01.2013 @ 19:58 Kategori: Blogg Kommentarer: 5

trening, tips og erfaringer

I et tidligere innlegg hvor jeg skrev om mitt vekttap p 17 kg var det et par som lurte p om jeg kunne utdype mer hvordan jeg hadde gjort dette.

Fr jeg kjrer p med mine tips er det viktig at jeg understreker at dette riktignok fungerte bra for meg, men det betyr ikke ndvendigvis at det fungerer like bra (jeg kan garantere at hvis du flger "oppskriften" min vil du g ned, men hvor mye og p hvor kort tid kommer helt an p fra person til person.)

Det hele starter med motivasjonen din. Ta en ordentlig kikk p deg selv og se hva du vil forandre og hvorfor. For meg var det at jeg var lei av de ekstra kiloene, det var en belastning fysisk og psykisk sett. P et fysisk niv, fordi jeg fikk drlig selvtillit av hvor drlig jeg presterte i gymmen og i idrett generelt. P et psykisk niv fordi jeg flte meg ukomfortabel og drlig i min egen kropp, og dette gjorde noe med holdningen og lykken min.

Finn motivasjonen: n er du lei, n skal du endelig gjre det, fordi du skylder deg selv det. Noen gode sider for motivasjon som har hjulpet meg en del er bla. disse to:

http://reasonstobefit.tumblr.com/og http://new-generations.tumblr.com/

Jeg leste ogs en del "I form" som er et treningsblad du fr kjpt p Narvesen og de fleste dagligvarebutikker.

Nr det kommer til selve opplegget er det ganske basic. Jeg har langt ifra gjort noe nytt og revolusjonerende, jeg har bare gjort det vi alle vet men som mange ikke orker prve fordi det er den "harde veien." Ja, det er kanskje den harde veien, men det er ogs den eneste veien hvis du vil g ned i vekt og bli der.

Drit i alle dumme dietter, Nokas, Nutrillett og gudene vet hva alle prver selge deg for tiden. Dietter er ment for pg i en viss periode, du kan ikke leve p supper fra Nokas hele livet, s ved en eller annen anledning m du begynne spise normalt igjen, og da gr du opp igjen i vekt. Dietter er en quick fix som ikke varer, og disse merkene tjener godt p din desperasjon. Vr sterk; gjr det p den ordentlige mten.

Treningen er viktig. Jeg vet at mange sverger til styrketrening, men personlig har jeg aldri blitt noe srlig glad i denne form for trening. Det jeg sverget til derimot, var jogging. Jogging viser seg vre den treningsformen som er mest gunstig ved vekttap, og det kan jeg med erfaring si meg enig i. Jeg begynte jogge ca. 3 dager i uka, med den kondisen jeg hadde fra begynnelsen av (og tro meg, den var ikke noe srlig skryte av.) S hvis du fler at det er bortkastet fordi du ikke orker holde ut lenge, ikke gi deg! Fra frste joggeturen min klarte jeg svidt holde ut i fem minutter, mens da jeg var p mitt beste klarte jeg jogge 40 minutter i strekk; det er en klar forbedring det.

Nr det kommer til joggingen er dette viktig:

- Riktig utstyr. Gode sko som passer fttene, klr som passer og puster, som du er komfortabel med. Hvis du er jente, en god sports b-h som sttter godt.

- Riktig underlag. Ikke engang vg jogge p asfalt, det er enstor belastning for knrne dine. Det beste er myk sand p stranden eller gress, men grus funker og.

- Musikk. For meg er musikken helt ndvendig, jeg klarer virkelig ikke jogge uten musikk. Finn god musikk med rask rytme som du liker og som inspirerer deg til lpe.

- Tempo. Begynn veldig rolig, oppvarmingsdelen er gull verdt. Du m ikke spurte p fra frste stund, men la kroppen rekke bli varm og forberede den p den fysiske pkjenningen som skal komme. Husk jogge i ditt eget tempo, se fremfor deg og ha musikken godt plantet i rene. Personlig foretrekker jeg jogge helt alene, slik at jeg ikke blir forstyrret av noen andres tempo.



Jogging er litt komplisert, noen hater det, andre elsker det. De som hater det har vanskelig for se for seg hvorfor noen i det hele tatt kan elske det. Jeg hatet det i begynnelsen, men etterhvert lrte jeg meg elske det.

Etter som du har jogget mer og mer, ker man naturligvis bde tempo, tid og hyppighet. Man jogger fortere, lengere og flere ganger i uka etterhvert. Men dette er ikke noe stresse med, da dette som oftest tar seg opp naturlig nr kroppen er klar for det.

Kosthold

Lite, ofte og sunt. Gjerne 3 timer mellom hvert mltid. En god stor frokost, og husk at frokosten legger hele grunnlaget for resten av dagen. Det er lurt styre unna sukker her, for hvis dagen starter med sukker har den en tendens til ende med det og.

Jeg var aldri p noen lavkarbodiett (som dere har ftt med meg blir jeg drlig av ordet "diett") men jeg hadde en liten periode i begynnelsen hvor jeg kuttet betydelig ned p poteter, ris og brd uten kutte det helt ut.

Nr stsuget kommer: Ha alltid ntter du liker, trkede frukt, br, smoothies o.l for hnden. Br er en kjempegod erstatning for godteri synes jeg, veldig stt, veldig godt og veldig sunt. Gjerne lag fruktsalat med masse god frukt og ta p litt mager vanilje kesam.

Det er ogs viktig ikke bli helt fanatisk nr det kommer til sukker og kalorier. Til tross for ha gtt ned 17 kg var det ikke en eneste gang hvor jeg satt og telte kalorier. Faren hvis man er for streng med seg selv p dette omrdet, er at man til slutt sprekker. Man sier jo at nr man gr en viss periode uten godteri forsvinner suget, og dette stemmer, til en viss grad. Det som skjedde meg meg var at godterisuget gikk over, (dette var en ekstrem periode hvor jeg ikke spiste godteri i det hele tatt) men til gjengjeld smalt dette tilbake p meg, en dag sprakk jeg helt og stappet i meg alt av godteri jeg fant. Dette var kroppens mte si at jeg hadde vrt for streng. Vi mennesker trenger tross alt bde surt, stt og salt. For all del, kutt ned p godteri, bare ikke overdriv. En dag i uka burde holde, gjerne lrdag, hvor du unner deg selv litt sukker. Bare prv begrense inntaket, og hold godteriet i helgen, ikke la det g utover hverdagen.

Jeg spiste mye frukt, ntter, grnnsaker og sm hyppige mltider da jeg gikk ned i vekt. Jeg drakk mye vann, jeg kuttet helt ut all form for brus (noe jeg ikke savnet ettersom jeg egentlig aldri var noe srlig fan av brus, det ble heller bare en vane i helgene.)

Greia er at jo mer man trener, jo mindre blir stsuget og man blir mer gira p spise sunt.

Hvis noen lurer p et typisk treningsopplegg s trente jeg faktisk senest istad og det var slik det foregikk:

25 min jogg uten stopp p tredemlle.

kneby (knr)2 sett med 2x 12 repetisjoner

utfall(bein og rumpe)2 sett med 2x 12 repetisjoner

benkpress (armer og bryst)2 sett med 2x 10 repetisjoner

nedtrekk (rygg) 2 sett med 2x 10 repetisjoner

sit ups 30 repetisjoner p rappen

ty ut!!

Jeg sa tidligere i innlegget at jeg ikke likte styrketrening noe srlig, men jeg har lrt meg like det litt i det siste, det har jo mange fordeler det og. Forbrenningen ker betraktelig, musklene vokser og man blir fastere i kroppen.

Om det er noe mer noen lurer p, feel free til sprre i kommentarfeltet! Hper dette var til noe hjelp. :-)

Publisert: 14.01.2013 @ 19:29 Kategori: Blogg Kommentarer: 5

denne kjolen




Kom over denne p lookbook.nu, h for en kul kjole! Egentlig ikke min stil engang, men denne digget jeg.

Publisert: 13.01.2013 @ 20:27 Kategori: Blogg Kommentarer: 15

lookbook.nu p sndag




Publisert: 13.01.2013 @ 20:21 Kategori: Blogg Kommentarer: 2

nails



Prvde fikse neglene igr kveld, og er en smule stolt av resultatet. Jeg som egentlig suger til legge neglakk!

Ellers var helgen min veldig fin, litt jobb og mye venner. :-)

Publisert: 13.01.2013 @ 15:10 Kategori: Blogg Kommentarer: 9

hvis du noen gang tar livet for serist....



...husk at vi er en gjeng aper p en bitteliten kule midt i et uendelig univers.

Publisert: 12.01.2013 @ 16:08 Kategori: Blogg Kommentarer: 4

ego

I det siste har jeg blitt veldig obs p at jeg egentlig er veldig egoistisk. Dette bildet for eksempel demonstrerer hvordan jeg er i sengen, hehe.

Ikke bare det, jeg tar alltid dyna for meg selv slik at kjresten m g finne et teppe, lol.

Jeg hater dele mat/godteri med folk, fordi jeg er en skikkelig matmoms og har en enorm kapasitet til spise opp alt selv.

Jeg forventer alltid at andre skal flytte seg for meg eller vike unna nr det oppstr en liten "kollisjon" i gangen p skolen.


Publisert: 12.01.2013 @ 16:04 Kategori: Blogg Kommentarer: 1

aller Paris





Hvis det er noe jeg m fr jeg dr, s er det dra til Paris.

Publisert: 11.01.2013 @ 15:23 Kategori: Blogg Kommentarer: 10

lookbook p fredag








Publisert: 11.01.2013 @ 15:05 Kategori: Blogg Kommentarer: 6

home is whenever i'm with you

Skal ikke klage p bare ha hatt en kt idag, og rett etter den kten dro vi ut og spiste lunsj som en liten feiring til Vanja som er blitt 19 r. Det er rart, om to r er jeg 20 r. Halvveis til 40, har alltid flt at nr jeg er 20, da er jeg virkelig voksen.

Jeg kjenner jeg er skikkelig rastls for tiden, jeg vil bare reise ut et sted. Det trenger ikke vre s langt, eller s veldig lenge. Enten et kort opphold i Syden, eller en helg i en storby. Det hadde bare vrt s perfekt, jeg kjenner meg s lei av Norge og Sandefjord og det kalde vret. Jeg har et veldig flott liv, men av og til blir man litt lei av rutinene, st opp, g p skolen, hjem, lekser (eventuelt jobb), legge seg igjen. Det er en syklus man fort blir lei og som fort kan virke meningsls.

Publisert: 11.01.2013 @ 14:47 Kategori: Blogg Kommentarer: 2

ned 17 kg

Sommeren 2011 begynte jeg trene ordentlig, eller nrmere bestemt; jeg begynte jogge. Det begynte med tre ganger i uka, og utviklet seg til hver eneste dag. Jeg begynte fra bli andpusten etter fem minutter til holde p uten stoppe i frti minutter. Jeg byttet ut godteri med br og frukt, og spiste mindre og oftere. Alt det vi vet vi skal gjre for g ned i vekt, men som alle ser ut til slite med. Alle vil bare finne en snarvei, og mediene kryr av 30 days og "slik blir du slank uten trene."

Dette er egentlig et innlegg jeg har villet skrive lenge, fordi det m vre en av de mest drastiske endringene i livet mitt, og det er jo en veldig stor endring. Det er som et rus g ned i vekt, du blir rusa for hver kilo og gira fordi du ser fremgangen. Veien dit er hard, men du blir s stolt av deg selv, og du har det s bra med kroppen og sinnet nr du er i god form og spiser sunt, det er virkelig verdt det fremfor sjokolade og en usunn livsstil.

Det er morsomt at s utrolig mange rundt meg har sett og kommentert resultatene. Jeg har ftt hre lenge at jeg har blitt s fin og slank, og flere har spurt meg hva jeg har gjort. Da sier jeg sannheten:" Trening og sunt kosthold." og noen ser litt forblffet p meg, som om de forventet seg et hemmelig revolusjonerende triks ingen vet om.

Til sammen har jeg gtt ned 17 kg. Ingen slankeprodukter, ingen spiseforstyrrelser, ingen personlig trener, bare meg, alene.

Det er utrolig mange gevinster ved ha gtt ned i vekt. Selvtilliten og selvflelsenmin er veldig bra, jeg er fornyd med kroppen min og utsendeet mitt generelt. Jeg fler at jeg mestrer hverdagen bedre med godt overskudd. Mest av alt er jeg veldig stolt av meg selv og hva jeg har oppndd p egenhnd, jeg kjenner meg sterk. Fordi alle som har gtt ned i vekt vet hvilken hard jobb det er, og man m vre sterk for fullfre et snt prosjekt.

Men til et visst punkt m man bare innse at trening kommer man ikke utenom. Det finnes ingen snarveier nr det kommer til vektnedgang, og alle disse dumme slankeproduktene funker der og da, men s hva? Man kan ikke leve p nutrillett hver eneste dag hele livet, etterhvert m man begynne spise normalt mat igjen og da gr man bare opp igjen.

Hele hensikten med skrive dette innlegget er understreke viktigheten av trening. Jeg er s utrolig lei av hre om slankedietter og kjappe dumme lsninger. Trening, folkens!

Publisert: 10.01.2013 @ 21:25 Kategori: Blogg Kommentarer: 27

cur



Publisert: 09.01.2013 @ 20:00 Kategori: Blogg Kommentarer: 3

.

Jeg er rlig talt litt rrt over at det faktisk finnes mennesker som leser denne bloggen nr jeg s og si aldri blogger, pluss at den er veldig lite interessant da.

Sannheten er at jeg har et flott liv selv om jeg i sm yeblikk klarer innbille meg selv om at det ikke er det. For tiden tenker jeg mye p kjresten, skole, jobb og fremtiden. Etter ha hatt kjresten her i hele jula dro han ista, og det fles mildt sagt ikke bra. Skal spare dere for klisjer om mitt knuste hjerte, (da det ikke er knust, men bare litt bristet) og heller gi dere en sensurert kortversjon av det hele. Men jeg m si at det ikke blir gy sove alene igjen.

Jaja, da fr jeg bare vre en snn jente som klager over savnet sitttar bilde av seg selv og kjresten p bloggen. Jeg er litt klisj da, men jeg trives med det.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg bestemte meg for skrive det her, men hper noen av dere fant det interessant. (Jeg vet at de f faste leserne jeg har er kjente s da vet jeg at dere er ekstremt interessert i livet mitt, he he.)

Og bare for ikke avslutte s kjedelig og kjrestete, s drmte jeg at jeg jobbet p Narvesen i natt. Pluss at jeg var gutt. Og blond. Og homofil. He he.

Publisert: 08.01.2013 @ 22:41 Kategori: Blogg Kommentarer: 0

i hope there are days where you



Publisert: 08.01.2013 @ 22:32 Kategori: Blogg Kommentarer: 0
hits